Byten & Returer

FELEXPEDIERINGAR

Om du får en felaktig vara, eller om du har fått fel antal, ber vi dig meddela oss så snart som möjligt, dock senast fjorton (14) dagar efter att du fått din leverans. Returnera varan i mottaget skick tillsammans med returnotan som medföljer paketet samt kvittot eller en kopia av denna. Vi ersätter dig givetvis med en ny vara och står för kostnaden för returfrakten. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav. Saknar du returnota, kan du ladda ner den här.

Återsänd varan tillsammans med ditt kvitto och ifylld returnota till:
DT Clothing AB, Råggatan 2, 234 38 Lomma


BYTEN OCH ÅNGERKÖP

Du har full bytes- och ångerrätt inom fjorton (14) dagar efter det att varan levererats. De returnerade varorna skall vara i oskadat skick. Du har dock rätt att öppna förpackningen för att prova dina beställda varor. Vi hanterar din retur inom två till tre veckor. Följ anvisningarna på returnotan som medföljer paketet och bifoga kvittot eller en kopia av denna. Saknar du returnota, kan du ladda ner den här. Vid byten och returer står du själv för fraktkostnaden och transportrisken. För att vara säker på att din försändelse kommer fram, rekommenderar vi att du sänder det som paket eller rekommenderat. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav.

Vid ångerköp av enskild vara återbetalas/krediteras priset du erlagt för varan. Vid ångerköp av hela beställningen återbetalas/krediteras beställningens totala belopp, välgörenhetsdelen vid köpet dras då tillbaka. DT Clothing AB tar inget ansvar för bortkomna försändelser. Vid byte till en ny vara tillkommer en expeditionsavgift på 30 kronor. Denna debiteras i samband med leverans av dina ersättningsvaror.

Återsänd varan tillsammans med ditt kvitto och ifylld returnota till:
DT Clothing AB, Råggatan 2, 234 38 Lomma


REKLAMATIONER

Om du önskar att reklamera en använd vara, ber vi dig att skriva en kort beskrivning på returnotan av vad som skett och vad som är fel. Saknar du returnota, kan du ladda ner den här. Var god att även markera felet på plagget med en tejpbit. Vid godkännande av din reklamation, byter vi ut plagget mot ett likadant i samma storlek och återbetalar dina portokostnader. Ange alltid ett kontonummer för att underlätta ev. återbetalning.

Om ditt reklamerade plagg inte finns i lager så försöker vi kontakta dig. För att underlätta kontakt, vänligen skriv din e-postadress samt mobilnummer på kvittot. Om inte vi har nått dig inom tio (10) arbetsdagar, betalar vi tillbaka beloppet och välgörenhetsdelen dras tillbaka.

Om vi av någon anledning inte skulle komma överens, kan du vända dig till ARN (Allmänna Reklamationsnämnden).